Service Desk

Genom vår Service Desk säkerställer ni som kund tillgången till snabb och effektiv support. Våra kunniga tekniker svarar snabbt och kan ofta lösa era problem omedelbart. Loxodontas Service Desk är navet vad gäller service, support och är dessutom kundens direktkontakt för felanmälan, ärendehantering och jourtjänst.

Vårt erbjudande

Vi arbetar utifrån våra kunders specifika behov, vi håller öppet vardagar mellan 7-17 och erbjuder:

IT-support
Overflow, vi tar emot era samtal när ni inte hinner med.
Ärendehanteringssystem,
Mallning av datorer
Konfigurering av telefoner
Jourtjänst
Kvinna med headset
Röd lysande skylt med texten on air

Hur vi jobbar

Ett samtal till Loxodontas Service Desk innebär direktkontakt med en kunnig tekniker som ofta kan lösa dina problem omedelbart. Om ärendet inte kan lösas direkt av Service Desk överförs det till nästa nivå i vår supportorganisation, eller så bokas en konsult för att avhjälpa på plats. Ansvaret för hela supportprocessen ligger hos Service Desk. Vilket innebär att alla ärenden noggrant hanteras, löses och följs upp.

Vi skapar insikter och minskar strulet

Genom vårt ärendehanteringssystem kan vi erbjuda underlag för statistik och uppföljning av era ärenden. Genom att analysera er ärendestatistik kan vi på Loxodonta upptäcka och proaktivt förebygga brister i er IT-miljö. Vilket leder till att vi tillsammans kan arbeta proaktivt för att undvika driftstörningar eller avbrott så ni kan fortsätta vara produktiva.

Uppgiven man vid skrivbord

Kontakta oss för mer information!

Vill du veta mer om våra tjänster? Kontakta oss eller fyll i formuläret så hör en av våra tjänste-experter av sig till dig inom kort.

Telefon: 0240 – 104 00
E-post: info@loxodonta.se